10% korting op kwasten met code KWAST-10 10% korting op kwasten met code KWAST-10

Klantenservice

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen


1. Klusvragen

1.1 Eerst schuren of eerst ontvetten?

Je kunt het beste eerst ontvetten en daarna schuren, in deze video leggen we je uit waarom:

1.2 Wat schilder ik eerst, mijn muur of kozijn?

Wij raden je aan om eerst het kozijn te schilderen, we leggen het uit in deze video:

1.3 Wat gebeurt er als ik te snel overschilder?

Te snel overschilderen kan problemen veroorzaken, we leggen het uit in deze video:

1.4 Hoelang moet ik verf roeren?

Hoelang je de verf nog moet roeren voor gebruik leggen het uit in deze video:

1.5 Last van nicotine aanslag op je muur of plafond? Dit kun je doen

In deze video leggen we uit wat je moet doen met nicotine-aanslag voordat je eroverheen kunt schilderen:

1.6 Hoe maak ik vergrijsd hout schoon?

Vergrijsd hout kun je gemakkelijk schoonnmaken, we leggen het uit in deze video:

2. Bestellen

2.1 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Een bestelling kan nog worden gewijzigd, mits deze nog niet is gemaakt. Neem dus spoedig na je/jouw bestelling telefonisch contact op met de klantenservice. Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

2.2 Kan ik mijn bestelling annuleren?

Is je bestelling al verzonden? Dan kunnen wij deze niet meer annuleren. Je kan de bestelling wel retourneren mits deze voldoet aan de voorwaarden. Zodra wij de bestelling hebben ontvangen, maken wij het aankoopbedrag direct terug over naar je rekening. Bekijk hier alles over retourneren →

Is je bestelling nog niet verzonden? In sommige gevallen kunnen wij de bestelling dan nog voor je annuleren. Neem in dit geval zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

2.3 Kan ik het bezorgadres wijzigen?

Adressen van orders die net geplaatst zijn kunnen nog gewijzigd worden. Er moet dan wel zo spoedig mogelijk gebeld worden naar de klantenservice. Als blijkt dat het pakket al is ingepakt en onderweg naar de post kan het adres niet meer gewijzigd worden. Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

Wordt jouw bestelling door PostNL geleverd? Dan kun je jouw pakketje naar een (ander) PostNL-punt laten sturen. Vul je Track&Trace-code in op www.postnl.nl en ga naar ‘bezorging wijzigen’. Dit kan vanaf het moment dat PostNL jouw bestelling van ons heeft ontvangen tot het moment dat je bestelling de status 'Gesorteerd' heeft. Als je pakketje al verder in het bezorgproces is, kan wijzigen helaas niet meer.

2.4 Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling, wat nu?

Heb je geen bevestiging ontvangen van jouw bestelling?  Dit kan even duren. Mocht je na een uur nog niks hebben ontvangen (check ook even je spam mailbox), neem dan contact met ons op.

2.5 Ik heb vragen over een product, hoe kan ik dit doen?

Voor vragen over specifieke producten kan je het beste de productomschrijving raadplegen. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

2.6 Een product is online niet meer leverbaar, wat nu?

In sommige gevallen hebben wij een product dat online niet meer beschikbaar is nog wel op voorraad in een van onze winkels. Neem voor informatie contact op met onze klantenservice.

2.7 Hoe kan ik bestellen via jullie webshop?

Bestellen via de Decoprof webshop is zeer gemakkelijk:

  1. Zoek het product waar je naar op zoek bent en voeg deze toe aan de winkelwagen.
  2. Zodra je alle producten waar je naar op zoek bent hebt toegevoegd kun je de winkelwagen bekijken en doorgaan naar afrekenen.
  3. Hier heb je de keuze om af te rekenen als gast of om een account aan te maken.
  4. Vervolgens vul je jouw details in, selecteer de voor jou geschikte bezorgingsmethode en betaal de bestelling.

Als dit succesvol is verlopen krijg je een overzicht van je bestelling te zien. Mocht dit niet lukken probeer het dan opnieuw of neem even contact met ons op.

3. Verf op kleur mengen

3.1 Welke RAL-code is wit?

100% wit heeft geen RAL-code en is de standaard witte verf die in de pot zit, hier wordt geen mengpasta aan toegevoegd.

3.2 Welke kleuren kunnen jullie mengen?

Wij mengen meer dan 40.000 verschillende kleuren. Hierdoor kunnen wij in principe iedere kleur in ieder product mengen. Hierbij kun je denken aan populaire kleuren als RAL9003, RAL9010, RAL9016, RAL7016, RAL7021 en RAL9005. Maar ook andere kleuren van onder andere:

  • Sigma
  • Sikkens
  • Flexa
  • Histor
  • RAL
  • Farrow & Ball
  • Little Green
  • Panting the Past
  • Pure and Original
  • Gamma
  • Karwei
  • Praxis

En nog vele andere kleuren kunnen wij allemaal mengen. Eigenlijk kan iedere kleur in ieder merk worden gemengd. Ter illustratie: Een kleur van Farrow & Ball kan ook worden gemengd in een muurverf van Sikkens of Sigma.

3.3 Hoe werkt de kleurenkiezer?

Onze kleurentool spreekt redelijk voor zich.

  1. Zoek het gewenste product op onze webshop
  2. Selecteer de inhoud met de tekst 'Kleur' erbij
  3. Zoek de gewenste kleur
  4. Klik vervolgens de gewenste kleur aan en klik op ‘voeg kleur toe’.

Zo makkelijk gaat het! Heb je jouw gewenste kleur niet gevonden? Vul deze dan handmatig in, dan gaan wij er mee aan de slag.

3.4 Komen de mengkleuren op mijn beeldscherm overeen met de verf?

De mengkleuren op jouw beeldscherm geven een indicatie van de kleur. Dit komt omdat elk beeldscherm anders is en hierdoor een andere tint laat zien. Zo kan er al een groot verschil zitten tussen het bekijken van de kleur op je mobiele telefoon en je computer. Wil je zien hoe een kleur er echt uit ziet? Kom dan langs in een van onze winkels of bestel een kleurstaal/kleurtester met de gewenste kleur.

3.5 Kan ik mijn bestelde op kleur gemaakte verf annuleren of retourneren?

Op kleur gemaakte verf is speciaal voor jou gemaakt en kan niet worden geannuleerd of geretourneerd. Een standaard product kan je wel retourneren. Hier vind je alle informatie omtrent retourneren →

3.6 Ik kan mijn kleur niet vinden, wat nu?

Gewenste kleur niet gevonden? Vul dan handmatig een nummer in onze kleurentool. Wij gaan er dan mee aan de slag voor jou. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust even contact met ons op. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

4. Retourneren

4.1 Kan ik bestellingen retourneren?

Uiteraard heb je het recht om je bestelling te retourneren, maar let op: op sommige producten uit ons assortiment zit wettelijk geen retourrecht. Hier vind je alles over retourneren →

4.2 Retourneren van een online aankoop, hoe werkt dat?

Na ontvangst van je bestelling kun je binnen 30 dagen van je koop afzien. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode. Wil je een product retourneren? Doe dan het volgende:

  • Controleer of het product compleet, ongebruikt en niet beschadigd is.
  • Voldoet de bestelling aan de retourvoorwaarden.
  • Stuur het product bij voorkeur onder vermelding van het factuurnummer en een ingevuld retourformulier aan ons terug. Het retourformulier kun je hier downloaden en op je computer invullen, opslaan en doormailen.

Let op
Bescherm de artikelen voor een retourzending tegen eventuele schade en breuk. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten van de order) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Eventuele eigen gemaakte kosten voor het terugzenden van de retourzending nemen wij niet voor onze rekening.

4.3 Wat is jullie retouradres?

Decoprof Retour
Noordenweg 69
2984 AG Ridderkerk

4.4 Waar vind ik het retourformulier?

4.5 Wat is jullie herroepingsrecht?

4.6 Ik heb mijn geld nog niet terugontvangen, wanneer krijg ik dit?

Wij doen ons best om het geld zo spoedig mogelijk terug te storten op de rekening waarmee de bestelling is geplaatst. Dit zal uiterlijk 14 dagen duren. Is het al langer geleden? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

5. Betalen

5.1 Zijn de prijzen op jullie website met of zonder btw?

Standaard worden onze prijzen inclusief btw getoond. Je kan gemakkelijk rechts bovenin naast de zoekbalk aanvinken of je de prijzen met of zonder btw wilt zien. Op mobiel vind je dit onderaan bij alle categorieën.

5.2 Welke betaalmogelijkheden hebben jullie?

Bij Decoprof kan je op de volgende manieren betalen: 

  • iDeal: Met iDEAL kan je vertrouwt, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaald via de mobiel bankieren app of internetbankieren van je eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar de bankrekening van een ondernemer.
  • Apple Pay: Apple Pay is een mobiele betalingsdienst ontwikkeld door Apple Inc. waarmee gebruikers kunnen betalen met een geschikt Apple-apparaat dat gekoppeld is aan een credit- of debetkaart.
  • PayPal: betaal d.m.v. het gebruik van jouw PayPal account. Als je deze mogelijkheid kiest verwijst de pagina jou automatisch door naar de betaalpagina van PayPal. Om af te rekenen kan je deze stappen doorlopen.
  • Creditcards (Master Card/VISA/ American Express): Betaal door middel van het gebruik van jouw creditcard.
  • Bancontant/Mistercash: is de naam van het betaalsysteem dat enkel te gebruiken is met Belgische bankkaarten. Met behulp van een pincode kun je als houder van deze kaarten betalen in de webshop.
  • Per factuur vooraf: Je krijgt de factuur per mail samen met de bevestiging. Je kan dan het totale bedrag overmaken met een bankoverschrijving vanuit jouw persoonlijke bankomgeving. Zodra het geld is ontvangen op onze rekening, worden de artikelen verzonden.
  • Klarna: Met Klarna kan je achteraf betalen. Je ontvangt na het bestellen een mail van Klarna met hierin de uitleg hoe je kan betalen. De betaaltermijn bij Klarna is 14 dagen.

6. Verzenden en afhalen

6.1 Wie bezorgt mijn producten?

Wij maken gebruik van PostNL voor het gros van onze pakketten. Grote bestellingen worden af en toe op een pallet bezorgd met onze eigen bezorgdienst, hierover word je van tevoren ingelicht.

6.2 Hoe snel wordt mijn pakket bezorgd?

Producten welke op werkdagen voor 21:00 besteld zijn, worden dezelfde dag nog meegegeven aan PostNL. PostNL heeft een levergarantie van 97%.

6.3 Wat zijn de bezorgkosten?

Bij ons profiteer je van gratis verzending boven de 50 euro. Onder de 50 euro betaal je 4,95 verzendkosten.

6.4 Hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?

De verwachte levertijd kan je vinden door de Track&Trace-code in te vullen op www.postnl.nl.

6.5 Wat is de status van mijn bestelling?

Ben je benieuwd naar de status van jouw bestelling, dan kun je dit eenvoudig checken in je account op de webshop. Heb je geen account aangemaakt? Geen probleem, stuur dan een mailtje naar [email protected] en je ontvangt de status van jouw bestelling in je mailbox.

6.6 Hoe werkt afhalen in een van jullie winkels?

Kies je ervoor om een bestelling af te halen in een van onze winkels? Dan krijg je van ons een bericht zodra deze klaar is om opgehaald te worden. Heb je nog geen bericht ontvangen dan staat de bestelling nog niet klaar. Soms kan hier een dag overheen gaan i.v.m. het laten bezorgen van de door jou gekozen producten in de winkel. Hier vind je de contactgegevens van onze winkels →

6.7 Ik ben niet thuis tijdens de bezorging van mijn pakket, wat nu?

Niet thuis? Geen probleem. In de meeste gevallen word je pakket afgegeven bij de buren of bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Meer informatie over je pakket vind je door de Track&Trace-code in te vullen op www.postnl.nl.

6.8 Er ontbreekt een artikel bij bezorgen, wat nu?

Dat is natuurlijk erg vervelend. Wij doen er alles aan om zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Neem contact met ons op, we helpen je graag om dit op te lossen. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

6.9 Een artikel is verkeerd/beschadigd geleverd, wat nu?

Zonde… Wij pakken de pakketten met de grootste zorgvuldigheid in. Neem contact met ons op zodat wij het probleem voor jou kunnen oplossen. Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813.

6.10 In welke landen bezorgen jullie?

Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.

7. Winkels

7.1 Hebben jullie ook winkels?

Jazeker! Kom gezellig langs. Bekijk hier onze winkellocaties →

7.2 Wat zijn de openingstijden?

7.3 Staan alle producten van de webshop op voorraad in de winkel?

Op onze webshop bieden wij meer dan 8.000 producten aan, helaas past dit niet allemaal in onze winkels. Wil je zeker weten dat jouw product op voorraad is? Neem dan gerust even contact op met een van onze winkels. Bekijk hier de contactgegevens per winkel →

7.4 Hebben jullie kleurstalen die ik mee kan nemen naar huis?

Ja, in beide winkels hebben wij kleurstalen en -waaiers die je mee kan nemen naar huis om deze thuis nog eens goed te bekijken.

7.5 Kan ik ook gereedschappen huren?

Goed gereedschap is een must voor een geslaagde klus. Bij Decoprof begrijpen wij dat je niet altijd alles in huis kan hebben voor elke klus. Daarom hebben wij in de winkel een verhuurbalie. Bekijk hier ons verhuurassortiment →

7.6 Kunnen jullie het schilderwerk uitvoeren?

Wij hebben schilders in dienst die bij jou thuis (of op het werk) kunnen komen schilderen. Vraag in de winkel naar de mogelijkheden.

7.7 Kunnen jullie het behangwerk uitvoeren?

Wij hebben behangers in dienst die bij jou thuis (of op het werk) kunnen komen behangen. Vraag in de winkel naar de mogelijkheden.

7.8 Kunnen jullie ook vloeren leggen?

Ja, wij hebben een professioneel montage team dat vloeren bij jou thuis (of op het werk) kan komen leggen. Neem hiervoor contact met ons op.

7.9 Hebben jullie voorbeelden van vloerenstalen die ik mee kan nemen naar huis?

Ja, in de winkel in Ridderkerk hebben wij een ruim assortiment vloervoorbeelden welke je mee kan nemen naar huis om nog eens goed te bekijken.

8. Algemeen

8.1 Ik wil met jullie in contact komen, hoe kan dat?

Je kunt contact opnemen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813. Als laatste kun je ons ook bereiken via WhatsApp, Start WhatsApp Chat →

8.2 Ik wil jullie een compliment geven, hoe kan ik dat doen?

Wil je ons een compliment geven of ben je ergens tevreden over? We horen het graag op de mail of middels een review! Daarnaast kun je in contact met ons komen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813. Als laatste kun je ons ook bereiken via WhatsApp, Start WhatsApp Chat →

8.3 Ik wil een klacht melden, hoe kan dat?

Heb je een klacht? Dat is uiteraard nooit onze bedoeling. Wij komen graag met je in contact om deze klacht(en) te verhelpen. Je kunt met ons in contact komen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Spreek je ons liever persoonlijk? Je kunt ons bellen op: 085 - 303 7813. Als laatste kun je ons ook bereiken via WhatsApp, Start WhatsApp Chat →

8.4 Bieden jullie garantie?

9. Veiligheid & Privacy

9.1 Maken jullie gebruik van cookies?

Ja, ook wij maken gebruik van cookies. Wil je hier meer over weten, dan lees je dat hier.

9.2 Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

9.3 Wat is jullie Privacyverklaring?

9.4 Wat is jullie disclaimer?

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »